ПРОЕКТИ

Проект «Щастя дитини в наших руках»

 I Мета проекту: опанування дітьми та їх батьками моральних і естетичних цінностей українського народу, побудова власного життя на їх фундаменті, прагнення до самовдосконалення на засадах традицій предків.

Задачі проекту:
? дослідження моральних основи кожної родини, сімейних традицій;
? ознайомлення з принципами та методами народної педагогіки;
? розширення уявлень про поєднання традицій народної педагогіки ыз сучасними засобами виховання.
? сприяння практичному втіленню традицій народної педагогіки у сучасне родинне виховання.
? формування системи загальнолюдських цінностей на основі правил народної педагогіки;
? спонукання батьків до вихо¬вання дітей;
? налагодження взаємодії батьків і класного керівника, подо¬лання непорозуміння між сім'єю та школою;
? виховання шанобли¬вого ставлення до батьків, родичів, до звичаїв, традицій українського народу,
? формування загальноосвітніх компетентностей,
? розвиток вміння самостійно шукати нову інформацію в різних джерелах;
? реалізація виховних функцій, що сприятиме соціалізації дитини, виявленню та розкриттю її здібностей та можливостей.
? формування високого ідеалу родинно-сімейних відносин.
Для чого це потрібно
1. Мати можливість формувати етичну та естетичну сторону кожного учасника проекту на засадах народних традицій.
2. Озброїти батьків знаннями і вміннями народної педагогіки для активної участі у виховному процесі.

II Головні ідеї проекту
        Якщо з перших років свого життя діти будуть пізнавати традиції і звичаї свого народу, вчитися слідувати їм і зберігати у своєму серці, як невід’ємну частину душі. Під час втілення проекту школярам та їх батькам прищеплюється думка, що «немає дерева без коріння, а людини без пам’яті про минуле, про традиції і звичаї, без гордості за свою Вітчизну, без прагнення зробити її майбутнє світлим і радісним. А це можливо за умов перебудови моральних основ свого життя, перегляду етичних норм, черпаючи знання і вміння з невисихаючого народного джерела мудрості. Займаючись пошуковою народознавчою діяльністю, дыти ы дорослы отримують від педагога знання, під його керівництвом не тыльки розвивають вміння і навички, але й розкривають свої творчі здібності, реалізують власні ідеї, намагаються розкрити свій внутрішній світ для оточуючих ы тим самим збагатити його. 

Новизна цього проекту:  створення поля соціально-культурної проектної діяльності, що об’єднує педагогів, учнів, їх батьків і спільноту заради формування моральних основ, комунікативної культури дітей і дорослих й досягнення взаємопорозуміння між ними.

III Термін дії проекту  Проект «Щастя дитини в наших руках» розрахований на  тиждень.
IV Учасники проекту  
Педагогічний колектив:  класний керівник, керівник гуртка акторської майстерності «Лицедій», бібліотекар. Учні 1-4 класів. Батьки учнів, старші брати і сестри.
Координатор проекту: заступник директора з НВР.
Координаційна рада у складі:
- керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів;
- керівник методичного об’єднання вчителів гуманітарних наук;
- педагог-організатор.

Можливі партнери:
адміністрація навчального закладу;
шкільний батьківський комітет;
Центр дитячої і юнацької творчості;
бібліотеки міста;

V Дидактична характеристика проекту
  тип проекту:
за предметною галуззю – міжпредметний (громадянська освіта, читання, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, риторика);
  за тривалістю – середньотривалий;
за характером контактів – вчитель, учні, їх батьки;
за основною діяльністю – творчий;
за характером координації – з безпосередньою координацією;
за формою проведення – 
1) самостійна дослідницька робота дітей та батьків,
2) творча робота дітей разом з вчителем з наступною презентацією матеріалів проекту;
за кількістю учасників – груповий.  
  об’єкт пізнання: виховання на засадах народних традицій;
  шляхи досягнення мети: 
робота з додатковою літературою;
пошук інформації в Інтернеті;
самостійна дослідницька  робота дітей;
аналітична робота дітей з учителем;
власна творчість дітей;
  освітній продукт: 
батьківські збори;
виставка  робіт;
свято;
відеоролик;
презентація; 
майстер-клас.

Реалізація цього проекту базується на принципах:
? принцип гуманістичного виховання;
? принцип моральної відповідальності кожної людини за свої вчинки;
? принцип особистісно-орієнтованого виховання: кожна особистість самоцінна, потрібно допомогти їй розвинути кращі свої якості і знайти своє місце у суспільстві;
? принцип відповідності природі дитини: вихователь повинен враховувати вікові і соціальні особливості дитини, її характер і темперамент;
? принцип здоров`язберігаючого підходу.

Ефективність реалізації даного проекту залежить від спрямованості виховного процесу, форм та методів його організації. Пріоритетну роль відіграють активні методи, що спрямовані на самостійний пошук істини і сприяють формуванню критичного мислення, проявленню творчості у вихованні.
Активні методи Традиційні методи
дослідницька робота; * бесіда;
ситуаційно-рольові ігри;                 * диспут;
метод відкритої трибуни; * лекція;
тематичні заходи. * семінар;
*      різні форми пошуку   інформації.

VI План виконання проекту
Етапи проекту:
допроектна підготовка;
дослідницько-захисний етап;
презентація отриманих результатів.

I етап – допроектна підготовка
1. мотивація  значущості проектної діяльності з даної теми;
2. обговорення ідей,  щодо досягнення мети та її представлення;
3. формулювання завдань, які вирішуватимуться;
4. визначення джерел потрібної інформації;
5. формування проектних груп;
6. розподіл обов’язків:
Виконавці
1 група «Дослідники»
            Завдання
? Ознайомитися із різних джерел з інформацією про традиції народної педагогіки.
? Підготувати доповіді.

        Виконавці
2 група «Журналісти»
  Завдання
? Ознайомитися із різних джерел з формами та методами народного родинного виховання.
? Створити презентацію.

         Виконавці
3 група «Оператори»
         Завдання
? Ознайомитися з інформацією про рівень вихованості дітей класу.
? Створити відеоролик

        Виконавці
4 група «Актори»
  Завдання
? Ознайомитися із різних джерел з інформацією про святкування Великодня.
? Написати сценарій.
? Підготувати свято

       Виконавці
5 група «Художники»
          Завдання
? Ознайомитися із різних джерел з інформацією про святкування Великодня.
? Виконати Великодню виставку.

7. Вибір методів дослідження:
- робота з книгою;
- екскурсія на виставку «Чарівні писанки» при ЦДЮТ:
- усні журнали;
- робота творчої майстерні;
- консультативна робота.

8. розробка плану дослідження:
- збір даних з використанням науково-художньої літератури;
- аналіз та обробка отриманих даних;
- проведення усних міні-журналів;
- екскурсія до ЦДЮТ;
- оформлення творчої роботи у вигляді виставки, фотоальбому.

II етап – дослідницько – захисний
1. Збір даних із використанням науково-художньої літератури.
2. Аналіз та обробка отриманих даних.
3. Проведення, радіо лінійки, усного журналу.
4. Вивчення великодніх пісень, танку.
5. Святкове оформлення кабінетів.
6. Розучування ролей до свята.
7. Підготовка оформлення зали до свята.
8. Підготовка батьківських зборів.
9. Запрошення гостей – батьків, вчителів, дітей.

   III презентація отриманих результатів.
1. Визначення деталей, які можливо проілюструвати у колективній роботі.
2. Оформлення колективної роботи.
3. Аналіз  та оцінювання роботи учасників проекту.
4. Презентація матеріалів проекту.
        ПЛАН ПРЕЗЕНТАЦІЇ ПРОЕКТУ
1. Радіовиступу «Вербний тиждень настає».
2. Виставка робіт «Готуємося до Великодня»
3. Майстер-клас «Великодні композиції»
4. Батьківські збори «Моральне виховання учнів початкових класів на засадах народної педагогіки».
5. Виставка педагогічної літератури для батьків «Книга підкаже, книга порадить»
6. Свято «Світле свято Великоднє».

VII Очікувані результати:
активна позиція батьків у виховній діяльності,
зацікавленість у батьків шкільним життям своєї дитини,
підвищення рівня культури спілкування та взаємовідносин між різними поколіннями родини;
зацікавленість учнів та батьків проектною діяльністю,
формування навичок творчого оцінювання результатів проектної діяльності,
застосування ними набутих в школі знань і умінь, власного життєвого досвіду,
розширення поля для самостійної пізнавальної діяльності,
створення умов для реалізації кожної особистості.

Висновки
Результати проекту – зацікавленість дітей та активна участь багатьох батьків під час підготовки святкування Великоднього тижня – довели доцільність проведення цього заходу. Діти у вільний час вчилися самостійно організовувати свято, набули нових вмінь і навичок, продемонстрували свої творчі здібності. Школярі психологічно та інформаційно були готові до участі у проекті. Зміст проекту відповідав їх віку, було використано оптимальний вміст раціональної та емоційної інформації.
         Діти зрозуміли мету проекту та із зацікавленням виконували конкретні доручення, закріпили вміння працювати у групах, а також самостійно, творчо працювати.
  Батьки змогли прийняти активну участь у житті дітей, об’єдналися спільними інтересами і проблемами, ознайомилися з традиціями народної педагогіки, що допоможе їм у вихованні власних дітей. Це сприяло активній участі дорослих у вихованні, налагодженню взаємопорозуміння між поколіннями, укріпленню стосунків між вчителями та батьками задля спільного формування особистості кожного школяра.

Література
1. Закон України „Про позашкільну освіту” // Урядовий кур’єр. 2000, № 25.
2. Інтеренет-ресурси:
http://osvita.ua/
http://garbuz.org.ua/
http://uaznavstvo.univ.kiev.ua/
http://otherreferats.allbest.ru/
http://ua.textreferat.com/
http://www.grinchuk.lviv.ua/
http://www.osvita.org.ua/
http://www.ukrainref.com.ua/
3. Коструба С.С.Читанка «Чиста криниця»: Пробний підручник для 2 класу початкової школи. – К.: Форум, 2002.

4. Охріменко I.B. Національна система виховання: регіональний аспект. Досвід, про¬блеми, перспективи. - Полтава: ПОІПОПП, 1996

Практико-орiентований 
ПРОЕКТ
«ДОПОМОЖЕМО ПТАХАМ, 
А ВОНИ ВIДДЯЧАТЬ НАМ!»

I Обґрунтування  актуальності проекту
  Птахи є невід’ємною частиною природи, вони її окраса. Пернаті не тільки прикрашають наше життя, вони перші помічники людини у боротьбі проти шкідливих комах та гризунів. Їх здавна називають санітарами лісу та полів. Птахи – це найвідданіші друзі й помічники людини. Як тільки вміють, вони допомагають людині. Тому коли взимку птахам стає сутужно, люди також повинні дбати про пернатих
На жаль, сучасні діти досить мало знають про оточуюче середовище. Інтерес до природи теж необхідно виховувати. Показуючи дітям, що та як треба спостерігати у тварин і рослин, звертаючи увагу на їх зовнішній вигляд, рух, звички, вчитель формує не тільки знання про природу, але і ставлення дітей до неї. В процесі ознайомлення дітей з природою  здійснюэться моральне, екологічне та естетичне виховання.
 На допомогу і захист зимуючих птахів взимку, на підвищення екологічноі культури дітей спрямований практико-орієнтований проект «Допоможемо птахам, а вони віддячать нам».
II Мета і завдання проекту
Мета:
Підвищувати рівень екологічноі культури, викликати бажання допомагати птахам узимку.
 Хід проекту
Завдання:
розширити уявлення про зимуючих птахів і їхнє значення для природи;
пояснити чому зимуючі птахи потребують особливої опіки взимку;
навчити розпізнавати зимуючих птахів у природі;;
активізувати пізнавальну діяльність учнів,
об’єднати зусилля батьків і дітей і спрямувати їх на практичні дії по допомозі зимуючим пташкам;
сприяти усвідомленню себе невід`ємною частиною природи Земля;
формувати почуття відповідальності за тих маленьких друзів та помічників, які не можуть захистити себе самі;
виховувати бережливе ставлення до оточуючої природи дітей і їх батьків;
формувати загальноосвітні компетентності, розвивати вміння самостійно шукати нову інформацію в різних джерелах;
розвивати творчі здібності дітей і батьків;
формувати навички самооцінки, самоконтролю і саморегуляції;
сприяти розкриттю здібностей та можливостей дітей;
зміцнювати родинні зв’язки, сприяти взаєморозумінню батьків і дітей.
III Термін дії проекту  Проект «Допоможемо птахам, а вони віддячать нам!» розрахований на  місяць.
IV Виконавці проекту 
Координатор проекту: заступник директора з НВР.
Координаційна рада у складі:
- керівник методичного об’єднання вчителів природничого циклу.
- керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів;
- представник Станції юних натуралістів;
Учасники проекту
Педагогічний колектив:  класний керівник, вчителі-предметники (біолог і географ), керівник гуртка «Юні екологи», бібліотекар. Учні 1-4 класів. Батьки учнів, старші брати і сестри.
Наявні і можливі партнери
Загальношкільний батьківський комітет.
Станція Юних натуралістів.
V Шляхи реалізації проекту
Дидактична характеристика проекту
  тип проекту:
за предметною галуззю – міжпредметний (природознавство, громадянська освіта, читання, музика, малювання);
за тривалістю – середньотривалий;
за характером контактів – вчитель, учні, їх батьки;
за основною діяльністю – практично-орієнтований;
за характером координації – з безпосередньою координацією;
за формою проведення –
1) самостійна дослідницька робота дітей,
2) творча робота дітей разом з вчителем з наступною презентацією матеріалів проекту;
за кількістю учасників – груповий.
  об’єкт пізнання: зимуючі птахи.
  шляхи досягнення мети:
робота з додатковою літературою;
пошук інформації в Інтернеті;
самостійна дослідницька  робота дітей;
аналітична робота дітей з учителем;
власна творчість дітей;
  освітній продукт:
свято «Як Дід Мороз, червоний ніс, подарунки пташкам приніс;
відеоролик;
презентація;
виставка малюнків «Зимуючі пташки»;
випуск буклетів «Вони чекають допомоги»;
виступ агітбригади.
Реалізація проекту «Допоможемо птахам, а вони віддячать нам!» базується на таких принципах:
? принцип цілісності  і системності;
? принцип наступності  і послідовності;
? принцип взаємодії теорії і практики;
? принцип екологічного відношення до природи;
? принцип єдності прав та відповідальності кожного;
? принцип особистісно-орієнтованого виховання: кожна особистість самоцінна, потрібно допомогти їй розвинути кращі свої якості і знайти своє місце у суспільстві;
? принцип відповідності природі дитини чи дорослого: потрібно враховувати вікові і соціальні особливості особистості, її характер і темперамент;
? принцип здоров`язберігаючого підходу.
Приорітетними напрямами роботи при реалізації цього проекту є:
формування екологічної компетентності кожного учасника проекту;
сприяння розширенню уявлення про зимуючих пташок;
формування світогляду кожної дитини.
В основу реалізації проекту покладені слідуючі методи переконання і залучення до спільної роботи:
довіра;
відкритий діалог;
свобода вибору;
особистий приклад;
колективний аналіз і оцінка;
зацікавленість;
стимулювання;
співробітництво.
Етапи реалізації проекту
I  ПIДГОТОВЧИЙ ЕТАП
1. Окреслення проблеми
Для цього використовуються методи:
«Мозковий штурм»;
«Від слова до діла»;
«Дизайн – аналіз»;
«Ранжування»;
диспут.
2. Формулювання теми проекту.
Саме формулювання теми окреслює наступну пошукову, дослідницьку та практичну діяльність учасників проекту.
3. Визначення мети та формулювання завдань проекту
4. Розробка плану реалізації проекту крок за кроком.
1) Визначення джерел інформації:
Джерела інформації:
а) Бібліотека: довідники, енциклопедії, науково-популярна література, монографії, публікації.
б) Ресурси Iнтернет: тематичні каталоги, електронні публікації, електронна бібліотека, сайти природничого спрямування.
в) ЗМI: журнали, газети, радіо, телебачення, публікації.
г) Підприємства,  спілки любителів астрономії, об`єднання шанувальників космонавтики.
До  інформаційних джерел окремо можна віднести матеріали, які  збирають і обробляють учасники проекту. Це:
дані соціологічних досліджень, опитувань;
дані анкетувань, діагностик;
дані досліджень з озеленення;
дані експерементів.
2) Вибір методів аналізу інформації.
Методи аналізу інформації, що допоможуть нам у реалізації проекту, такі:
порівняння;
зіставлення і протиставлення;
об`єднання ідей;
складання тез;
будування таблиць, схем;
узагальнення інформації;
цитування.
3) Збір інформації
- про розвиток техніки для пізнання космосу;
- про героїчну професію космонавта;
- про українських космонавтів та їх внесок у дослідження космосу;
4) Створення портфоліо українських космонавтів.
5) Проведення загальношкільного конкурсу-виставки «Пізнання космосу».
6) Створення творчої групи для розгляду і аналізу можливості створення шкільної виставки «Зоряні  сини України».
7) Узагальнення набутих знань і  створення робочого плану проекту.
8) Обговорення засобів представлення результатів проекту.
         Представлення результатів проекту буде проходити у вигляді презентації, де учасники представлять те, чого вдалося досягти, реалізуючи робочий план проекту «Допоможемо птахам, а вони віддячать нам!»
        Важливою умовою презентації є коротке викладення основної теми, мети, завдань проектута досягнень особистих чи групових досліджень, важливості отриманих результатів.
11) Установлення критеріїв оцінки результатів процесу.
Найголовніше, шо буде оцінюватися, це:
Рівень уявлення кожної дитини про зимуючих пташок  і необхідність допомоги ім взимку;
систематичність допомоги зимуючим птахам;
виховний ефект від проведених досліджень та виховних заходів;
розуміння кожним учасником важливості допомоги братам нашим меншим, оскільки людина – частина природи;
проектна папка;
презентація проекту.
Критерії оцінювання
зміст (глибина досліджень, переконливість фактів, доцільність діяльності);
практичність застосування;
систематичність і послідовність діяльності;
ступінь творчості;
оригінальність запропонованих рішень;
активна участь кожного учасника проекту.
5. Ознайомлення всих учасників з планом реалізації проекту, розподіл обов`язків і доручень.
6. Пошук спонсорів для реалізації проекту.
II ПРАКТИЧНО-ВИКОНАВЧИЙ ЕТАП
Цей етап найдовший за часом виконання та найважливіший. Протягом цього етапу відбувається реалізація розробленого робочого плану.
Групи Виконавці Завдання
ДОСЛIДНИКИ ? Ознайомлення із різних джерел з інформацією про зимуючих пташок.
? Підготовка доповіді.
БIОЛОГИ ? Ознайомлення із різних джерел з інформацією про зимуючих пташок, їх особливості та їжу, яку вони споживають.
? Підготовка підкормки для зимуючих птахів.
? Створення презентації.
ХУДОЖНИКИ ? Створення шкільної фотовиставки зимуючих пташок.
? Оформлення виставки малюнків «На невідомих планетах»
МАЙСТРИ ? Майстрування годівничок.
? Майстер-класи для бажаючих навчитися робити годівнички власними руками.
ОРГАНIЗАТОРИ ? Залучення всіх охочих до роботи над проектом.
? Розповсюдження буклетів «Вони потребують нашої допомоги!»
? Проведення рекламної кампанії «А ти допоміг зимуючим птахам?».
РЕДАКТОРИ ? Підготовка і випуск шкільної газети «Юні екологи», присвяченої зимуючим птахам;
? Створення буклету «Вони потребують нашої допомоги!»
АКТОРИ ? Проведення виховних заходів, які знайомлять  із зимуючими птахами необхідністю допомоги їм.
? Проведення виступів агітбригади.

III ЕТАП ПРЕЗЕНТАЦII ОТРИМАНИХ РЕЗУЛЬТАТIВ
Цей етап  проводиться у вигляді Тижня допомоги зимуючим пташкам.
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ
ТИЖНЯ ДОПОМОГИ ЗИМУЮЧИМ ПТАШКАМ
№ з/п Назва заходу Відповідальні
ПОНЕДIЛОК
1 Радіовиступ «Пташки, що завжди поруч» Педагог-організатор
2 Вікторина «Чи знаєш ти зимуючих пташок?» Бібліотекар.
ВIВТОРОК
3 Демонстрації портфоліо «Зимуючі пташки нашого регіону». Класні керівники
4 Виставка малюнків «Наші невтомні друзі» Керівник гуртка
СЕРЕДА
5 Проведення рекламної кампанії «А ти допоміг зимуючим птахам?». Вчитель астрономії.
6 Фотовиставка зимуючих пташок. Керівник гуртка
7 Перегляд презентації «Вони зимують поряд з нами». Класні керівники, організатори проекту.
ЧЕТВЕР
8 Диспут «Чи кожен повинен допомагати зимуючим пташкам?» Вчитель початкових класів
9 Свято «Як Дід Мороз, червоний ніс, подарунки пташкам приніс» Педагог-організатор
П`ЯТНИЦЯ
10 Розповсюдження буклету «Вони потребують нашої допомоги!»
11 Урочиста лінійка. Підведення підсумків тижня. Організатори проекту.
12 Нагородження найактивніших учасників проекту. Організатори проекту.

VII Очікувані результати проекту
розширення уявлення про зимуючих пташок, необхідність підтримки їх взимку;
виховання почуття   відповідальності за наших менших друзів;
мобілізація соціокультурного потенціалу кожної дитини, її родини для пошуку інформації про зимуючих пташок ;
формування екологічної компетентності;
встановлення партнерських відношень педагогів, батьків, дітей;
заохочення батьків до активної творчої, виховної практики;
організація сумісного корисного для усіх дозвілля.
VIII Література
1. В мире птиц. Д.В. Владышевский – Новосибирск: Наука, 1982
2. Охота за голосами: Книга об охоте с магнітофоном /Составитель Н. Сладков; Оформл. Ю.Кириллина. – Л.: Дет. лит., 1982, 207с.,ил.
3. Пернаті друзі. П.Ф. Гальченко, Київ, Урожай, 1978, 200с.
4. Кухтина А.Л. Помоги зимующим птицам. Методические рекомендации к проведению месячника. Комсомольск- на- Амуре: Агора, 2005.
5. Сборник загадок: Пособие для учителя/ сост. М.Т. Карпенко - М.: Просвещение, 1988.
6. Червона книга України. Вони чекають на нашу допомогу. / Упорядники О.Ю. Шапаренко, С.О. Шапаренко – Х: Торсінг, 2002, 336с.
7. Школьный атлас – определитель птиц. В.М. Храбрый: Кн. для учащихся. – М.: Просвещение, 1988. – 224с.:ил.


Творчий проект 
"Цілюща флора нашого класу"

І Актуальність проекту
  Нас оточує чудовий і розмаїтий світ зелених друзів  - рослин. Вони дарують нам їжу і житло, очищають повітря від шкідливого вуглекислого газу, збагачуючи киснем, зберігають ріки і озера, дають сировину для виробництва синтетичних речовин, творять тінь і прохолоду під час спеки, зігрівають за тріскучих морозів, вдягають та понад усе ще й  лікують нас.
            Останнє сьогодні набуло особливої важливості. Бо фізичні та розумові перевантаження, нервові стреси руйнують здоров’я і дорослих і дітей. Перевтома і перенапруга переслідують сучасних школярів і в школі, і вдома. Нерідко буває, що різноманітні лікувальні засоби не допомагають. І тоді люди згадують про спілкування із століттями перевіреними друзями  - квітами. Саме догляд за кімнатними рослинами є дієвим засобом емоційного розвантаження, усунення стресових ситуацій для нервової системи, відновлення фізичних та душевних сил.
             А спостереження за неповторною і витонченою красою квітів дає змогу доторкнутися до вічності, подивитися на проблеми сьогодення з іншої точки зору, що в подальшому зменшує нервове напруження, пробуджує вміння радіти життю, творчі здібності. До того ж квіти й зелене листя випромінюють чудовий аромат, виділяють у повітря фітонциди, які не тільки приємні людині , а й пробуджують у ній бадьорість, енергію, підвищують м’язів тонус, поліпшують настрій.
            Учені довели що спілкування з кімнатними рослинами зберігає організм людини  підтримує його здоров’я Це поклало нові напрями в історії розвитку медицини – фітотерапія і естетотерапія..

II Мета і завдання проекту
Мета:
озеленіти і прикрасити приміщення класу, в якому учня займаються щодня;
розширити знання про роль рол сни в житті людини
розвивати вміння вирощувати і доглядати за кімнатними рослинами;
формувати екологічну свідомість учнів і батьків.

Завдання:
організувати освоєння теоретичних знань щодо вирощування і догляду за кімнатними рослинами;
створити «зелену оазу» в нашому учбовому кабінеті шляхом гармонійного поєднання кімнатних квітів;
сприяти покращенню атмосфери в учбовому приміщенні, надання їй цілющих властивостей;
активізувати пізнавальну діяльність учнів,
об’єднати зусилля батьків і дітей і спрямувати їх на практичні дії по озелененню класу;
формувати почуття відповідальності за наших «зелених» друзів;
виховувати екологічну культуру;
виховувати екологічну культуру дітей і їх батьків;
сформувати загальноосвітні компетентності, розвивати вміння самостійно шукати нову інформацію в різних джерелах;
розвивати, її творчі здібності дітей і батьків;
формувати навички самооцінки, самоконтролю і саморегуляції;
реалізувати виховні функції, що сприятиме соціалізації дитини, виявленню та розкриттю її здібностей та можливостей;
зміцнювати родинні зв’язки, сприяти взаєморозумінню батьків і дітей.

Вид проекту:
груповий;
міжпредметний;
інформаційний, практичний.

Етапи проекту:
допроектна підготовка;
дослідницько-захисний етап;
презентація отриманих результатів.
I етап – допроектна підготовка
1. формування проектних груп;
2. формування теми проекту  «Цілюща флора нашого класу».
3. визначення проблемного завдання:
зібрати інформацію:
-    про вирощування і догляд за кімнатними рослинами;
- про гармонійне поєднання кімнатних квітів;
- про вплив кімнатних квітів на здоров’я і працездатність дітей і дорослих;
вивчити легенди про кімнатні квіти;
навчитися вирощувати і доглядати за кімнатними квітами;
створити портфоліо кімнатних рослин, що вирощуємо, «Квіти нашого класу».
4. Вибір методів дослідження:
- робота з книгою;
- екскурсія до зеленого господарства:
- екскурсія  до СЮН;
- усні журнали;
- робота творчої майстерні;
- консультативна робота.
5. Розробка плану дослідження:
- збір даних з використанням науково-популярної літератури;
- аналіз та обробка отриманих даних;
- проведення усних міні-журналів;
- екскурсія до Центру туризму, Станції юних натуралістів;
- оформлення творчої роботи у вигляді виставки, фотоальбому.

II етап – дослідницько – захисний
1. Збір даних із використанням науково-популярної літератури, лекцій представників СЮН, представників зеленого господарства.
2. Аналіз та обробка отриманих даних.
3. Проведення диспутів, виховних заходів, що розкривають роль кімнатних квітів у житті людини.
4. Створення колажу або макету кабінету після озеленення
5. Налагодження партнерських стосунків із спонсорами.
6. Збір коштів
7. Пересадження рослин, створення флористичної композиції.
8. Проведення тренінгів по догляду за кімнатними квітами.

III презентація отриманих результатів.
Цей етап  проводиться у вигляді:
1. Радіовиступу «Ми дбаємо про квіти, а вони дбають про нас»».
2. Демонстрації портфоліо «Квіти нашого класу»
3. Створення міні-книжки «Легенди про кімнатні квіти».
4. Презентації кабінету.
5. Свята «Кімнатні рослини – наші зелені друзі»

Реалізація цього проекту базується на принципах:
? принцип гуманістичного виховання;
? принцип екологічної відповідальності кожної людини;
? принцип особистісно-орієнтованого виховання: кожна особистість самоцінна, потрібно допомогти їй розвинути кращі свої якості і знайти своє місце у суспільстві;
? принцип відповідності природі дитини: вихователь повинен враховувати вікові і соціальні особливості дитини, її характер і темперамент;
? принцип здоров`язберігаючого підходу.

III Термін дії проекту  Проект «Цілюща флора нашого класу» розрахований на  навчальний рік.

IV Учасники проекту  Педагогічний колектив:  класний керівник, вчителі-предметники (біолог і географ), керівники гуртка флористики, бібліотекар.. Учні 1-4 класів. Батьки учнів, старші брати і сестри.

V Виконавці проекту
Координатор проекту: заступник директора з НВР.
Координаційна рада у складі:
- керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів;
- представник Станції юних натуралістів;
- вчитель біології.

VI Шляхи реалізації проекту
Робочий план
Дата №  з/п Назва заходу  в приміщенні                       
Вересень
1. Огляд і оцінка приміщення, яке будемо озеленяти (площа, температурний і вентиляційний режим, природне і штучне освітлення.
2. Збір інформації про кімнатні рослини:
бібліотека,
Інтернет,
Зелене господарство,
СЮН ( Станція юних натуралістів).
3. Анкетування батьків і дітей «Яким я хочу бачити свій клас»

Жовтень
1. Ознайомлення з правилами озеленення приміщень.
2. Проведення фотовиставки кімнатних рослин «Наші зелені друзі»
3. Диспут «Як кімнатні рослини допоможуть нам навчатись»
4. Проведення виховного заходу «Наші друзі – кімнатні рослини»

Листопад
1. Створення колажу або макету кабінету після озеленення.
2. Обговорення макету озеленення.
3. Тренінг із запрошення представників СЮН «Догляд за кімнатними рослинами. Знайомтесь – хлорофітум»
4. Проведення виховного заходу «Квіти замість годинника»

Грудень
1. Збір коштів на придбання кімнатних квітів.
2. Налагодження партнерських стосунків із зеленим господарством.
3 .Тренінг із запрошення представників СЮН «Догляд за кімнатними рослинами. Знайомтесь – плющ»
4. Проведення презентації «Косметика на підвіконні»

Січень
1. Проведення круглого столу з адміністрацією школи, Радою школи і батьківським комітетом з питання озеленення кабінету.
2. Збір коштів на придбання горщиків кімнатних квітів.
3. Тренінг із запрошення представників СЮН «Догляд за кімнатними рослинами. Знайомтесь – традесканція»
4. Гра «Поле чудес» «Зелені лікарі нашого класу»

Лютий
1.  Збір коштів на придбання декоративних елементів для квіткової композиції.
2. Тренінг із запрошення представників СЮН «Догляд за кімнатними рослинами. Знайомтесь –аспарагус»
3. Усний журнал «Квітучі косметологи»

Березень
1 Покупка кімнатних квітів, горшків, декоративних елементів для озеленення кабінету.
2. Пересадка рослин.
3. Створення квіткової композиції з кімнатних рослин.
4. Тренінг із запрошення представників СЮН «Догляд за кімнатними рослинами. Знайомтесь – монстера»
5. Вікторина «Квіти нашого класу»
Батьківський комітет


Класний керівник, учні, батьки
Класний керівник, учні, батьки
Представники СЮН


Класний керівник
Квітень
1. Догляд за квітами.
2. Тренінг із запрошення представників СЮН «Догляд за кімнатними рослинами. Знайомтесь - - герань»
3. Створення портфоліо  квітів нашого класу

Травень
1. Догляд за квітами.
2. Тренінг із запрошення представників СЮН «Догляд за кімнатними рослинами. Знайомтесь - - кактус»
3. Створення міні-книжки «Легенди про кімнатні квіти».

VII Очікувані результати проекту
озеленення класу, що сприятиме покращення здоров’я і працездатності дітей;
створення естетичної композиції із кімнатних квітів, що буде сприяти розвитку творчих здібностей кожної дитини;
мобілізація соціокультурного потенціалу кожної дитини, її родини для створення зеленого простору в окремо взятому кабінеті;
набуття практичних навичок вирощування кімнатних квітів і догляду за ними як дітьми , так і їх батьками;
встановлення партнерських відношень педагогів, батьків, дітей;
заохочення батьків до активної творчої, виховної практики;
організація сумісного корисного для усіх дозвілля.

VIII Література
1. Для дому і сім`ї: Природи щедрий дар/ Упоряд. А.М. Афоніна. – К.: Реклама,
    1987
2. Приходько С.М. Цілюща флора у вашій кімнаті: Довід. Посібник. – К.: Наук.
    Думка, 1990
3. Кудін Л.М. Від роду до роду. Народознавство. – Х.: Торсінг, 2003.
4. Рева М.А. и Липовецкий В.М. Растения в быту. Изд. 2-е, перераб., Донецк
    «Донбасс», 1977

Немає коментарів:

Дописати коментар